Τρίτη 24 Απριλίου 2012

Η επικοινωνία «κλειδί» για εξ αποστάσεως εργαζομένους

           H εργασία «του μέλλοντός μας» –όπως τη λέγαμε πριν από λίγα χρόνια– είναι ήδη εδώ: γίνεται δηλαδή όλο και πιο ευέλικτη και εξ αποστάσεως. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις παρουσιάζουν βραδύτητα στο να ανταποκριθούν στις ανάλογες αλλαγές και στον βαθμό που επιβάλλουν λόγοι ανταγωνιστικότητάς τους. Κάτι, για το οποίο έχουν «κατηγορηθεί» οι μάνατζερ. Οτι, δηλαδή, η βραδύτητα αυτή των επιχειρήσεων οφείλεται στην ανεπάρκεια είτε στην απροθυμία των μάνατζερ να διαχειρισθούν τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης, εξ αιτίας των διαφορών που παρουσιάζουν στον τρόπο διοίκησης από τους «παραδοσιακά» εργαζόμενους.
ΕρευναΚαι, επειδή η σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε με τη χορηγία της Microsoft Ltd θέλησε να είναι σαφής, προσδιόρισε τι εννοεί με την «ευέλικτη εργασία», την οποία και διαχωρίζει σε «παραδοσιακή» και σε «νέες μορφές» της. Ως «παραδοσιακή», συνήθως, αναφέρεται η μερική απασχόληση, το job-sharing και, κυρίως, η ευελιξία στη χρήση του χρόνου. Ενώ στις «νέες μορφές» περιλαμβάνεται ακόμη και η εργασία από το Internet cafs αλλά και το freelancing και τα συμβόλαια ορισμένου χρόνου.
Στα πλεονεκτήματα που προσφέρει η ευέλικτη εργασία ανέφερε την προσέλκυση και συγκράτηση των καλών εργαζομένων, τον περιορισμό των απουσιών από την εργασία, την αύξηση της αφοσίωσης των εργαζομένων, την παροχή κινήτρου και την αύξηση της παραγωγικότητας. Επιπλέον, προσφέρει στην επιχείρηση οικονομία εγκαταστάσεων, χώρου και εξοπλισμού και του σχετικού κόστους, καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, λιγότερο άγχος για τους εργαζομένους, οι οποίοι έχουν την αίσθηση ότι μπορούν να επιλέγουν και να έχουν υπό τον δικό τους έλεγχο την εξισορρόπηση της εργασιακής με την προσωπική ζωή τους.
Ωστόσο, οι διευθυντές ανθρωπίνου δυναμικού που πήραν μέρος στην έρευνα απήντησαν ότι η ανάπτυξη της ευελιξίας και η εξ αποστάσεως εργασία δημιουργούν, όντως, νέες προκλήσεις για τους μάνατζερ. Και, καθίσταται πλέον αναγκαίο, να βελτιώσουν την επικοινωνία τους με τους εργαζομένους, τους οποίους θα πρέπει να εμπιστεύονται σε ό,τι αφορά το πώς διαχειρίζονται τον χρόνο τους και να τους κρίνουν με βάση τα αποτελέσματα που αποδίδουν.
Ομως, δεν αποφάνθηκαν ότι κάτι τέτοιο συνιστά διαφορετικό τρόπο διοίκησης προσωπικού. Ούτε ότι για το ευέλικτο προσωπικό, απαιτούνται διαφορετικές δεξιότητες εκ μέρους των μάνατζερ. Αυτό που χρειάζεται, λένε, είναι να βελτιώσουν και να διευρύνουν αυτές τις δεξιότητες που απαιτούνται και για τους «παραδοσιακούς» εργαζομένους .
Χρήσιμες απόψειςΟι ίδιοι όμως οι μάνατζερ που ήσαν επικεφαλής ομάδων ευέλικτα εργαζομένων, έδωσαν χρήσιμες απόψεις για το πόσο σημαντικές αποδεικνύονται «για το σήμερα και για το αύριο» συγκεκριμένες διαδικασίες διοίκησης. Και υπογράμμισαν ότι η επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας, όπως και η εμπιστοσύνη και ο καθορισμός των αντικειμενικών στόχων.
Στα συμπεράσματα της έρευνας αναφέρεται, επίσης, ότι υπάρχει κάτι στο οποίο όλοι συμφωνούν: η εργασία θα εξακολουθήσει να γίνεται όλο και περισσότερο ευέλικτη και εξ αποστάσεως και οι καλοί μάνατζερ θα προσαρμοσθούν σε αυτή. Οι επιχειρήσεις, όμως, πρέπει να τους εξασφαλίσουν τις κατάλληλες διαδικασίες, έτσι ώστε οι μεν καλοί να επιτύχουν, στην περίπτωση δε ανεπαρκούς μάνατζμεντ να περιορίζονται οι αρνητικές επιπτώσεις του. Οφείλουν ακόμη να εξετάσουν το θέμα της επικοινωνίας των μάνατζερ με τους εργαζομένους, ώστε να εντοπίζονται οι τομείς εκείνοι που απαιτούν βελτίωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου