Παρασκευή 30 Αυγούστου 2013

Ενας γίγαντας των θαλασσών

Κανένα άλλο πλοίο στο παρελθόν δεν είχε τη δυνατότητα να μεταφέρει τέτοιο όγκο εμπορευμάτων.





Στο λιμάνι του Ρότερνταμ της Ολλανδίας, πρώτο του ευρωπαϊκό σταθμό, κατέπλευσε στα μέσα του μήνα το μεγαλύτερο εμπορικό πλοίο στον κόσμο, το πρώτο της κατηγορίας Maersk Triple E.
Από το Ρότερνταμ, το επιβλητικό πλοίο συνέχισε την πορεία του φθάνοντας στο Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας στις 18, στο Γκντανσκ της Πολωνίας στις 21, στο δανέζικο λιμάνι Ορχους στις 26 και στο γειτονικό του Γκέτεμποργκ της Σουηδίας στις 27, για να προσεγγίσει χθες το λιμάνι του Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας.
Ενάμιση μήνα μετά τον παρθενικό του απόπλου από το Μπουσάν της Νοτίου Κορέας, φορτωμένο με τον πρωτοφανή αριθμό 18.270 εμπορευματοκιβωτίων, το «Maersk Mc-Kinney Moller», όπως βαφτίστηκε ο γίγαντας αυτός των θαλασσών, απέδειξε ήδη την αξία του ως καινοτόμου μέσου.
Κανένα άλλο πλοίο στο παρελθόν δεν είχε τη δυνατότητα να μεταφέρει τέτοιον όγκο εμπορευμάτων. Ο μεταφορικός όγκος, όμως, δεν είναι το μόνο πλεονέκτημα του Maersk Mc-Kinney Moller, καθώς η οικονομία που το πλοίο επιτυγχάνει σε καύσιμα είναι εντυπωσιακή. Το πλοίο έχει σχεδιασθεί να πλέει με ταχύτητα μόλις 16 κόμβων, παρότι η ανώτατη ταχύτητά του μπορεί να φθάσει τους 23, εξοικονομώντας έτσι καύσιμα. Το σύστημα αυτό ονομάζεται «super slow steaming» (πολύ αργή πλεύση) και οδηγεί τη Maersk σε οικονομίες της τάξης του 1 εκατομμυρίου ευρώ σε καύσιμα σε κάθε ταξίδι μεταξύ Σαγκάης και Ρότερνταμ.
Παρόλα αυτά το πλοίο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί «πράσινο», καθώς οι κινητήρες του χρησιμοποιούν μαζούτ, με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο, η χρήση του οποίου απαγορεύεται στην ξηρά.
Αντί, όμως, να καίει 214 τόνους την ημέρα, το Maersk Mc-Kinney Moller θα καταναλώνει μόλις 150 τόνους, ενώ η αργή του πλεύση περιορίζει επίσης τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με τις τρέχουσες παραγγελίες, η Maersk αναμένεται να παραλάβει 19 τέτοια πλοία μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, δημιουργώντας μία νέα κατηγορία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που έχει αποκτήσει την ονομασία Triple E. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του κυβερνήτη του Maersk Mc-Kinney Moller, Ντέιβιντ Τζόνστον, από το χωριό Ουίσο του αγγλικού Λάναρκσερ: «Είμαι λάτρης του Τιτανικού και των θρύλων που τον περιβάλλουν. Η αγάπη μου αυτή μου δίδαξε, όμως, και κάτι χρήσιμο. Κανέναν πλοίο δεν είναι αβύθιστο. Ακόμη κι ένα πλοίο που έχει μήκος 400 μέτρων δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα καρυδότσουφλο στον τυφώνα», λέει ο κυβερνήτης με στοχαστική διάθεση.
Μεταξύ των καινοτομιών που εισάγει το Maersk Mc-Kinney Moller μία από τις σημαντικότερες είναι η πληθώρα αυτοματισμών που διαθέτει.
Αυτό δεν καθιστά μόνο ευκολότερη την αποστολή του πληρώματος, αλλά μειώνει παράλληλα τον απαιτούμενο αριθμό ναυτικών. Παρά το γιγάντιο μέγεθός του το Maersk Mc-Kinney Moller απαιτεί μόλις 19 άτομα πλήρωμα, καθώς η φόρτωση γίνεται με υπερσύγχρονα συστήματα υδραυλικών γερανών, ενώ οι μηχανές του διακρίνονται για τα αυτόματα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και διαχείρισης.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου