Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Εκπτώσεις έως 77% στις αεροπορικές χρεώσεις από το «Ελ. Βενιζέλος»

Η απάντηση στην Ryanair

Εκπτώσεις έως 77% στις αεροπορικές χρεώσεις από το «Ελ. Βενιζέλος»
Οι χρεώσεις των αεροδρομίων αποτελούν ένα πολύ μικρό τμήμα του άμεσου λειτουργικού κόστους μιας αεροπορικής εταιρείας, της τάξεως του 4% έως 7%, λέει το ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος»   (Φωτογραφία:  Αρχείο ΔΟΛ ) 
 
 
Αθήνα
Εκπτώσεις από 30% έως 77% επί των χρεώσεων του αεροδρομίου θα παρέχει κατά τη χειμερινή περίοδο 2013-2014 ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη, απαντώντας ουσιαστικά σε όσα είπαν νωρίτερα εκπρόσωποι της εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair για τα τέλη του αεροδρομίου.

Στηην ανακοίνωση του ΔΑΑ επισημαίνεται ότι «η Ryanair, όπως ήδη έχει ενημερωθεί από την εταιρεία μας, είναι ευπρόσδεκτη να αξιοποιήσει τα νέα κίνητρα που προσφέρει ο ΔΑΑ για την ανάπτυξή της από το αεροδρόμιο της Αθήνας και ειδικότερα το κίνητρο νέων αγορών (το οποίο παρέχει 77% έκπτωση ανά επιβάτη επί των χρεώσεων του αεροδρομίου) και το κίνητρο ανάπτυξης δρομολογίων εσωτερικού (το οποίο παρέχει έως και 34% έκπτωση ανά επιβάτη επί των χρεώσεων του αεροδρομίου)».
Η εταιρεία υπογραμμίζει ότι «οι συγκεκριμένες χρεώσεις κινούνται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από άλλα ευρωπαϊκά μητροπολιτικά αεροδρόμια (όπως τα ισπανικά) όπου δραστηριοποιείται η συγκεκριμένη εταιρεία, τα οποία λόγω επιπέδου κίνησης, ποιότητας υπηρεσιών και υποδομών είναι άμεσα συγκρίσιμα με το αεροδρόμιο της Αθήνας.»
Σύμφωνα με τον ΔΑΑ, αν η Ryanair επιλέξει να αξιοποιήσει το κίνητρο ανάπτυξης νέων αγορών που προσφέρει ο ΔΑΑ ανά επιβάτη σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες, τότε το κόστος το οποίο διαμορφώνεται, είναι αρκετά χαμηλότερο από εκείνο με το οποίο η εταιρεία δραστηριοποιείται στο σύνολο του δικτύου της.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τονίζει ότι έχει επιλέξει να στηρίζει έμπρακτα τις αεροπορικές εταιρείες που επενδύουν σε διαρκή, μακροχρόνια παρουσία, προσβλέποντας σε ανάπτυξη.
Επισημαίνεται ότι το 20% του συνόλου των αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο ΔΑΑ είναι εταιρείες χαμηλού κόστους, στις οποίες αντιστοιχεί το 10% της διεθνούς επιβατικής κίνησης.
Η συνεργασία με τις εταιρείες αυτές, οι οποίες από την Αθήνα εξυπηρετούν 20 προορισμούς – 22 αεροδρόμια, «είναι εξαιρετική, αξιόπιστη, συνεχώς αναπτυξιακή και σύμφωνη με το γενικότερο επιχειρηματικό μοντέλο του αεροδρομίου», σημειώνεται και αναφέρεται το παράδειγμα της easyJet, η οποία αποτελεί τον 3ο μεγαλύτερο αερομεταφορέα στο ΔΑΑ και εξυπηρετεί 8 προορισμούς ετησίως από την Αθήνα.
Το αεροδρόμιο της Αθήνας λειτουργεί βάσει ενός συγκεκριμένου επιχειρηματικού μοντέλου, όπως όλα τα διεθνή μητροπολιτικά αεροδρόμια, που στηρίζεται στην ανάπτυξη και διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων με τους αερομεταφορείς.
Το ΔΑΑ τονίζει ότι δεν υπάρχει άμεσος συσχετισμός μεταξύ των αεροδρομιακών χρεώσεων, της αεροπορικής κίνησης και της διατηρήσιμης ανάπτυξής της, δεδομένου ότι οι χρεώσεις των αεροδρομίων αποτελούν ένα πολύ μικρό τμήμα του άμεσου λειτουργικού κόστους μιας αεροπορικής εταιρείας, της τάξεως μόλις 4% έως 7%.
Η αεροπορική και τουριστική κίνηση διαμορφώνεται από το ΑΕΠ της χώρας/περιοχής, την ελκυστικότητα του προορισμού, καθώς και το δίκτυο και τη στρατηγική βασικών αερομεταφορέων.
Η εταιρεία σημειώνει τέλος, ότι το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης («Σπατόσημο») επιβάλλεται από το Ελληνικό Δημόσιο (όπως και το Τέλος Τερματικής Περιοχής), εισπράττεται σε κάθε ελληνικό αεροδρόμιο και δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου