Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια στις 6 και 7 Νοεμβρίου

Η ΠΝΟ συμμετέχει στη γενική απεργία

Αθήνα
Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας, θα παραμείνουν τα πλοία την Τρίτη 6 και Τετάρτη 7 Νοεμβρίου, καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), αποφάσισε τη συμμετοχή των ναυτεργατών, στη 48ωρη γενική απεργία που έχουν κηρύξει η ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ.

Στο Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ, τέθηκε το θέμα της διασφάλισης των θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτικών, υπό το φως των νέων μέτρων. Επίσης αποφασίστηκε η περιφρούρηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου που ισχύει στην ακτοπλοΐα, ενώ ζητήθηκε η άμεση άρση του μέτρου της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτεργατών, που συνεχίζεται για δύο χρόνια.


Τέθηκε, ακόμη το θέμα της μείωσης του αριθμού Ελλήνων ναυτεργατών, και το αίτημα για την μη μεταβίβαση της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ και των εποπτευόμενων από το Ταμείο Οργανισμών στο ΤΑΙΠΕΔ.


Προωθείται διάλογος


Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου προχωρά σε διάλογο με τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα οξυμένα προβλήματα στο χώρο της ακτοπλοΐας.


Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης τόνισε πως σκόπιμο είναι στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία να επανεξεταστούν οι διατάξεις που αφορούν την διαμόρφωση όρων και προϋποθέσεων για τη διατήρηση των πλοίων, η στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων για περιόδους πέραν εκείνων που έχουν υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων, η λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.


Τι ζητούν οι ακτοπλόοι


«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πρέπει να εκσυγχρονιστεί το θεσμικό πλαίσιο, που αφορά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, πρέπει όμως να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να ληφθούν άμεσα - σήμερα - μέτρα, καθώς αυτήν τη στιγμή υπάρχει περιορισμός της ρευστότητας, που θα καταλήξει κάποια στιγμή στην αδυναμία των εταιρειών για κάλυψη των εξόδων λειτουργικότητας και κίνησης των πλοίων», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλης.


Τα βασικά θέματα που θέτουν οι ακτοπλόοι ως πρώτη προτεραιότητα, είναι αυτό της τιμής του καύσιμου, που επιβαρύνει, όπως επισημαίνουν, το κόστος λειτουργίας του πλοίου κατά περίπου 60%, και αλλαγές στην κοστολόγηση επιδότησης για τις άγονες γραμμές.


Στο θέμα των καυσίμων, οι ακτοπλόοι ζητούν να μην επιβαρύνεται η τιμή του με το κόστος των στρατηγικών αποθεμάτων, ενώ για τις άγονες γραμμές, πηγές αναφέρουν ότι πρέπει να γίνει αύξηση στα μισθώματα των πλοίων, καθώς η μείωση της κίνησης και η αύξηση της τιμής των καυσίμων, έχουν επηρεάσει σημαντικά τις εταιρείες.


Οι θέσεις των ναυτεργατών


Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος τονίζει, σε ανακοίνωσή του, ότι είναι κατηγορηματικά αντίθετος στις επιλογές της κυβέρνησης και της τρόικας που «υιοθετούν πλήρως τις εφοπλιστικές θέσεις σχετικά με: την κατάργηση του ΠΔ 177/74 περί επάνδρωσης των πλοίων, τη συρρίκνωση των θέσεων εργασίας του ξενοδοχειακού προσωπικού - και γενικότερα των πληρωμάτων - με την τροποποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, την καταστρατήγηση της 10μηνης ναυτολόγησης και δρομολόγησης των επιβατηγών πλοίων».
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου