Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2020

Ζεύξεις κατά βούληση. Μια ανέφικτη πρόταση, ή και όχι, για το Αιγαίο

 

Με το χιούμορ ενός Μηχανικού

CRISTIAN BORTES / EYEEM VIA GETTY IMAGES

Η ιδέα είχε διατυπωθεί το 2010 και αντιμετωπίστηκε με το χιούμορ που της άξιζε. Πέντε χρόνια αργότερα, σατιρική ιστοσελίδα χρησιμοποίησε μέρος της ως την υποτιθέμενη πρόταση οδικού έργου με το όνομα Ορθοδοξία Οδός, για τη σύνδεση της Τήνου (μέσω Άνδρου και Εύβοιας) με την Αττική και την εξυπηρέτηση πρωτίστως των πιστών. Στη συγκυρία του 2020, όμως, η φιλόδοξη σκέψη για ζεύξεις ανάμεσα στα κυριότερα ελληνικά νησιά μπορεί να επανέλθει, με όλα τα φόντα για να συζητηθεί σοβαρά.

Σκεφτείτε τη δυνατότητα μετακίνησης από την ενδοχώρα μέχρι το ανατολικό Αιγαίο και την Κρήτη ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες. Με υποθαλάσσιες συνδέσεις και κατάλληλη επιλογή ενδιάμεσων νησιών σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα μπορεί να προκύψει ένα δίκτυο διαδρομών χωρίς πλοίο – όπως στο εικονιζόμενο παράδειγμα. Είναι γεγονός ότι οι βυθιζόμενες σήραγγες που ακουμπούν στον βυθό θέλουν μικρά βάθη, συνεπώς εδώ η μόνη τεχνολογική δυνατότητα θα ήταν εκσκαφή κάτω από τον βυθό. Ωστόσο, τίποτα δεν είναι πραγματικά άλυτο. Με την προβλεπόμενη ολοκλήρωσή του (2027), το υπό κατασκευή τούνελ κοντά στο Στάβανγκερ της Νορβηγίας θα φτάσει σε βάθος σχεδόν τετρακοσίων μέτρων από τη θαλάσσια επιφάνεια – βύθιση παρόμοιας τάξης μεγέθους με αυτές που θα απαιτούνταν σε μεγάλο μέρος του Αιγαίου. Και τα μέγιστα μήκη μεταφορικών σηράγγων μπορούν σήμερα να υπερβούν τα 50 χιλιόμετρα, παραπλήσια με τη μεγαλύτερη απαιτούμενη απόσταση στο Αιγαίο (μεταξύ Ικαρίας και Χίου).  

HUFFPOST GR
.

Αν μάλιστα μειωθούν οι τεχνικές απαιτήσεις, επιλέγοντας σιδηροδρομική σήραγγα (και μάλιστα μονή στα δυσκολότερα σημεία) αντί για μια φαρδύτερη οδική, ίσως γίνεται ευκολότερο να καταρριφθούν τα ρεκόρ – εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την πολυπόθητη προώθηση των, φιλικότερων στο περιβάλλον, μεταφορών σε σταθερή τροχιά. Με το μοντέλο του Eurotunnel το τραίνο θα μπορούσε να μεταφέρει και οδικά οχήματα, που θα μπορούσαν μετά να συνεχίζουν τις διαδρομές τους στην επιφάνεια των νησιών. Η μόνη πρόσθετη χερσαία γραμμή στην ηπειρωτική χώρα θα ήταν η σχετικά μικρή (και συχνά εξαγγελθείσα) σύνδεση του Μαρκόπουλου με το Λαύριο, από το οποίο θα ξεκινούσε το σιδηροδρομικό δίκτυο του Αιγαίου.

Η εθνική σημασία αυτού του μεγαλειώδους έργου θα μπορούσε χωρίς δυσκολία να προβληθεί. Με δέσμευση μικρού μέρους της διατομής των σηράγγων, είναι εφικτές και οι ενεργειακές και τηλεπικοινωνιακές διασυνδέσεις των ακριτικών μας νησιών. Το σιδηροδρομικό δίκτυο θα τόνιζε την οργανική σύνδεση αυτών των τόπων με την λοιπή Ελλάδα και Ευρώπη και θα αποθάρρυνε τις εκ του πονηρού προτάσεις γειτονικής χώρας να «υιοθετήσει» τα νησιά μας για δήθεν ευκολότερη τροφοδότηση. Οι σήραγγες, τέλος, θα ήταν πλήρως συμβατές με τον ορισμό που υιοθετεί η Ελλάδα για την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, θεωρώντας ότι ο βυθός του Αιγαίου (και το αντίστοιχο υπέδαφος) ανήκει στην «ελληνική υφαλοκρηπίδα» εφόσον βρίσκεται δυτικά από τη μέση γραμμή νησιών – Μικράς Ασίας.

Το κόστος για την ελληνική εκδοχή των Florida Keys δεν θα ήταν αμελητέο. Χίλια και πλέον χιλιόμετρα υποθαλάσσιου έργου και μάλιστα με αυξημένο συντελεστή δυσκολίας δεν κατασκευάζονται ούτε στη διάρκεια μιας κυβερνητικής θητείας ούτε κοψοχρονιά. Αυτό όμως δεν εμποδίζει κανέναν – με τη βοήθεια τεχνικών πραγματογνωμόνων – να κάνει έναν αδρό προϋπολογισμό και να προχωρήσει, στη συνέχεια, σε έναν κατά προτεραιότητα προγραμματισμό πιλοτικών εφαρμογών και πολλών ενδιάμεσων φάσεων. Στο φόντο θα πρέπει πάντοτε να υπάρχει τοτελικόόραμα. Δεν θα είναι κάτι πρωτόγνωρο αυτό, ούτε αποκλειστικά «ελληνικό φαινόμενο». Συχνά στον κόσμο των υποδομών τραβήχτηκαν γραμμές ή συντάχθηκαν και υιοθετήθηκαν εκθέσεις και διερευνήσεις βασισμένες σε νούμερα (ζήτησης, προσφοράς, χρόνου, κόστους και ωφελειών) που δεν «βγαίνουν» ή που δεν αναφέρονται καν.

Πριν από δεκαετίες, είχε προταθεί η διέλευση του οδικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης από τη Βόρεια Εύβοια και το Ανατολικό Πήλιο – στην πιο ευθεία δυνατή διαδρομή, χωρίς Μαλιακό και Τέμπη. Παρόλο που αυτή η σύλληψη δεν είχε συνέχεια, είναι ενδεικτική της ανθρώπινης φαντασίας που ενίοτε δίνει διεξόδους και [pun intended] υπερβάσεις. Η δε υιοθέτηση μαξιμαλιστικών συνόλων έργων σε ευρύτερους σχεδιασμούς – ειδικά σε ένα περιβάλλον στο οποίο θεωρείται σχεδόν φυσικό να επιβιώνουν πλάνα του 1985 ή του 2010, εκπονημένα για παλιότερες εποχές και ξεπερασμένες συνθήκες – είναι απότοκο ενός συγγενούς αλλά όχι ταυτόσημου χαρακτηριστικού του είδους μας: της βούλησηςΑν οι έχοντες εξουσία και οι συνεργάτες τους θέλουν να πραγματοποιήσουν το όνειρο, συχνά βρίσκουν τον τρόπο να παρακάμψουν ακόμη και αυτά που θα θεωρούνταν αντικειμενικά εμπόδια. Ακόμη ευκολότερα μπορούν να παρακάμψουν επιφυλάξεις ή ερωτήματα τεχνικής φύσης, που μάλιστα έχουν εκφραστεί όχι μόνο από μεμονωμένους σχολιαστές (τους οποίους μπορούν ανέξοδα να κατηγορούν για «παραπληροφόρηση», «αδικαιολόγητες αμφισβητήσεις» και «περιττές ανασκοπήσεις») αλλά και στο πλαίσιο οργανωμένων διαβουλεύσεων με αρμόδιους φορείς πολλά χρόνια νωρίτερα. Μπρος στον βολονταρισμό, μικρή σημασία ίσως έχουν το κόστος και όλα τα άλλα. Εμπρός λοιπόν για τις ζεύξεις της γενιάς μας – ή του μέλλοντός μας!

Τρίτη 18 Αυγούστου 2020

"Eίμαστε όλοι Έλληνες Ευρωπαίοι"

 "Eίμαστε όλοι Έλληνες Ευρωπαίοι"Μετά τα αγγλοσαξωνικά ΜΜΕ, φαίνεται πως και ο γαλλικός τύπος εξωτερικεύει τον μεγάλο προβληματισμό των ευρωπαϊκών κοινωνιών, σχετικά με τον πραγματικό ρόλο που διαδραματίζει την τελευταία περίοδο η Τουρκία και ο ηγέτης της, Ταγίπ Ερντογάν.

Μετά δηλαδή το χαρακτηριστικό ως προς τον τίτλο του βρετανικού Guardian, για τον Ταγίπ Ερντογάν, που είναι ταυτόχρονα «νταής» και «απειλή», αλλά και ύστερα από την έκκληση των 25 γνωστών διανοουμένων από τις σελίδες των Times του Λονδίνου, για τη στήριξη της Ελλάδας και της Κύπρου έρχεται και η εφημερίδα Liberation, η οποία δημοσιεύει άρθρο του ευρωβουλευτή Daniel Cohn-Bendit και του Dionysios Dervis-Bournias, καλλιτεχνικού διευθυντή, με τον τίτλο «Είμαστε όλοι Έλληνες Ευρωπαίοι».

Παρατηρείται δηλαδή μια γενικότερα κίνηση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο η οποία χαρακτηρίζεται από έντονο προβληματισμό για τους πραγματικούς στόχους της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής, αλλά και τις μύχιες σκέψεις του ηγέτη της Τουρκίας, Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος έχει σύρει τη χώρα του σε τρεις ένοπλες αναμετρήσεις και σε αντιπαραθέσεις με όλους σχεδόν τους γείτονες της Τουρκίας και όχι μόνο. 

Το άρθρο της Liberation έχει ως εξής: 

«Η Ευρώπη στο σύνολό της πρέπει να βάλει όρια στον πρόεδρο Ερντογάν», επισημαίνουν μεταξύ άλλων σε άρθρο γνώμης με επίκεντρο την τουρκική προκλητικότητα στο Αιγαίο, το οποίο δημοσιεύεται στη γαλλική Liberation, ο ευρωβουλευτής Daniel Cohn-Bendit και ο Dionysios Dervis-Bournias, ο διευθυντής της Ελληνογαλλικής Ορχήστρας.

Στο άρθρο μάλιστα γίνεται και ιδιαίτερη αναφορά και στο πρόσφατο μήνυμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προς την Άγκυρα, όπου τονίζεται:

«Ο Έλληνας Πρωθυπουργός έχει δίκιο που δεν αφήνεται να παρασυρθεί από το παιχνίδι εξουσίας μιας Τουρκίας εμφανώς περισσότερο εναρμονισμένης με τους κώδικες του 19ου οθωμανικού αιώνα παρά με εκείνους του 21ου ευρωπαϊκού αιώνα».

«Είμαστε όλοι Έλληνες Ευρωπαίοι» 

«Είκοσι τέσσερις ώρες πριν από την επίσημη επίσκεψή του στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2017, ο Erdogan είχε προτείνει την αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάνης για την ελληνοτουρκική συνοριακή γραμμή με αυτό το καινοτόμο επιχείρημα: «Πώς θα μπορούσαν τα νησιά του Αιγαίου να είναι ελληνικά, όταν η Τουρκία είναι σε απόσταση ακοής;».

Οι δύο υπογράφοντες συνεχίζουν:

«Από την Τρίτη, 11 Αυγούστου, δεκάδες τουρκικά στρατιωτικά πλοία που συνοδεύουν το ερευνητικό σκάφος Oruc Reis, διασχίζουν τα νερά της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, άρα και ευρωπαϊκής, στο Αιγαίο Πέλαγος.

Χωρίς να αλλοιώνεται σε τίποτε το γεωπολιτικό ευφυολόγημα του Τούρκου Προέδρου, είναι σαν ένας θορυβώδης γείτονας, ο οποίος, αφού ζήτησε επίσημα να καταλάβει ένα μεγάλο μέρος του διαμερίσματός σας με το πρόσχημα ότι η φωνή του ακούγεται μακριά, να κάνει τώρα κύκλους, με το όπλο στο χέρι, στο πεζοδρόμιο σας, πλησιάζοντας την μπροστινή πόρτα».

Η αναφορά στην αντίδραση του Κυριάκου Μητσοτάκη:

«Απευθυνόμενος στο ελληνικό έθνος με μήνυμα του οποίου τα μετρημένα λόγια είχαν στόχο να υπογραμμίσουν την αυστηρότητα, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατέληξε: «Παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στη διεθνή νομιμότητα και τη δύναμη της διπλωματίας για την επίλυση ακόμα και των πιο σύνθετων προβλημάτων. Δεν θα είμαστε ποτέ εκείνοι που θα οξύνουν την κατάσταση. Ωστόσο, η αυτοσυγκράτηση είναι μόνο μια όψη της δύναμής μας. Καμία πρόκληση δεν θα μείνει αναπάντητη.»

Παρά τη λιτότητα που έχει εξαντλήσει τη χώρα, ενισχύοντας παράλληλα το κύριο νεοναζιστικό κόμμα και τη λαϊκίστικη ψήφο, η Ελλάδα έχει επιτύχει διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που είναι τόσο βαθιές όσο και βίαιες. Αποδεικνύοντας ένα σπάνιο πολιτικό θάρρος με την επιβολή ενός lockdown πολύ νωρίς, μπόρεσε να διαχειριστεί την παρούσα πανδημία με υποδειγματικό τρόπο. Είναι μια κουρασμένη χώρα που πάλεψε για να παραμείνει στην ευρωπαϊκή οικογένεια όταν θλιβερά πάθη, αριστερά και δεξιά, υποστήριξαν το Grexit ως τη μόνη λύση.

Ο Έλληνας Πρωθυπουργός έχει δίκιο που δεν αφήνεται να παρασυρθεί από το παιχνίδι εξουσίας μιας Τουρκίας εμφανώς περισσότερο εναρμονισμένης με τους κώδικες του 19ου οθωμανικού αιώνα παρά με εκείνους του 21ου ευρωπαϊκού αιώνα».

Για να καταλήξουν:

«Αλλά υπάρχουν όρια. Και αν ολόκληρη η Ευρώπη δεν επιβάλλει αυτά τα όρια για να εγγυηθεί την ασφάλεια ενός κράτους-μέλους, με ποια πνευματική πιρουέτα θα μπορέσουμε να απαντήσουμε σε λαϊκιστές όλων των ειδών που καταγγέλλουν συνεχώς την Ευρώπη ως άχρηστη; Στέλνοντας στρατιωτικές ενισχύσεις στο Αιγαίο, ο Emmanuel Macron έσωσε την τιμή της Ευρώπης. Και η Γερμανία; Θα βοηθήσει ως μάρτυρας αυτής της εισβολής στον ευρωπαϊκό χώρο από έναν θλιβερό εκλεγμένο δικτάτορα που ήδη αναφέρεται στο νησί Καστελόριζο ως «Meis»;

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τετάρτη 5 Αυγούστου 2020

Οι μεθοδευμένες κινήσεις των Τούρκων με σκοπό να οδηγηθεί η Ελλάδα σε συνομιλίες με την Τουρκία


Η Τουρκία δεν πρόκειται να δεχθεί τον παραγκωνισμό της από την εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου!

Τόσο απλά!

Μεταξύ του θερμού επεισοδίου και της ενόπλου συρράξεως με την Ελλάδα, οι Τούρκοι έχουν προγραμματίσει τις ακόλουθες ενδιάμεσες φάσεις δράσεως:

Προβολή αιτήματος αποστρατικοποίησης των νησιών του Αιγαίου

Το θέμα ήδη το έθεσε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας στρατηγός Χουλουσί Ακάρ με δύο (2) συνεντεύξεις του στην εφημερίδα SÖZCÜ  στις 23 Ιανουαρίου 2020 και στις 16 Απριλίου 2020.

Θα συνεχίσουν να εγείρουν το θέμα αυτό. Πρόθεσή τους είναι να το πάνε πολύ μακρυά και να κατηγορήσουν την Ελλάδα για διάπραξη εγκλήματος κατά της Ειρήνης!!!

Το θέμα αυτό έχει ως εξής:

Με το άρθρο 13 της Συνθήκης της Λωζάννης του 1923, η Ελλάδα έπρεπε να αποστρατικοποιήσει την Λέσβο,Χίο,Σάμο, Ικαρία, Λήμνο και Σαμοθράκη. Η δε Τουρκία ανέλαβε την υποχρέωση να αποστρατικοποιήσει τα στενά των Δαρδανελίων, του Βοσπόρου (εκτός από την Προποντίδα, δηλαδή την Θάλασσα του Μαρμαρά), την Ίμβρο και την Τένεδο.

Με την Συνθήκη του Μοντρέ (Montreux) του 1936, η Τουρκία απέκτησε το δικαίωμα να οχυρώσει τα στενά των Δαρδανελίων και του Βοσπόρου.Για την εξισορρόπηση της καταστάσεως, επετράπη και στην Ελλάδα να οχυρώσει την Λήμνο και την Σαμοθράκη.

Άλλωςτε, στην εποχή της Διάσκεψης της Λωζάννης (20 Νοεμβρίου 1922-24 Ιουλίου 1923) μετά την ολοσχερή ήττα της Ελλάδος και την νίκη της Τουρκίας του Κεμάλ Ατατούρκ, στο μυαλό των Άγγλων η ισορροπία στην περιοχή θα μπορούσε να επιτευχθεί δίνοντας τα νησιά στην Ελλάδα και τα Στενά (των Δαρδανελίων και του Βοσπόρου) στην Τουρκία!

Η Ίμβρος και η Τένεδος δόθηκαν στην Τουρκία, ύστερα από επίμονο ισχυρισμό της τελευταίας, ότι τα νησιά αυτά ένεκα της τοποθεσίας τους στην είσοδο των Στενών των Δαρδανελίων, συνδέονται άρρηκτα με την ασφάλεια των εν λόγω Στενών!

Με την Συνθήκη Ειρήνης με την Ιταλία, Συνθήκη των Παρισίων της 10ης Φεβρουαρίου 1947, η Δωδεκάνησος αφαιρέθηκε από την ηττηθείσα Ιταλία και δόθηκε στην Ελλάδα,η οποία πολέμησε στο πλευρό των νικητών συμμάχων!

Συγχρόνως, η Ελλάδα ανέλαβε την συμβατική υποχρέωση να αποστρατικοποιήσει τα νησιά αυτά.

Πρόκειται για την δημιουργία μιάς εννόμου καταστάσεως υπέρ τρίτου,δηλαδή υπέρ της Τουρκίας, καθότι η υποχρέωση αυτή επεβλήθη στην Ελλάδα ως μία κατοχύρωση της ασφάλειας των Τουρκικών ακτών του Αιγαίου. Οπόταν δημιουργείται δικαίωμα υπέρ τρίτου, δηλαδή υπέρ της Τουρκίας να αξιώσει την συμμόρφωση της Ελλάδος προς την αναληφθείσα συμβατική υποχρέωση αποστρατικοποίησης της Δωδεκανήσου.

Προσέξτε τον εύστοχο τρόπο με τον οποίον ο Υπουργός κ.Ακάρ έθεσε το θέμα:<Τα νησιά δόθηκαν στην Ελλάδα υπό την αίρεση της αποστρατικοποίησης! Η αίρεση αυτή δεν πληρούται! Συνεπώς και η επέλευση του αποτελέσματος πρέπει να ανακληθεί>!

Θεμελειώδεις γνώσεις της Νομικής Επιστήμης! Βασικές έννοιες των Γενικών Αρχών του Δικαίου!

Όσοι έχουν νομική παιδεία καταλαβαίνουν πολύ καλά τα γραφόμενά μου.

Δοτέα απάντηση υπάρχει!

Πάντως, η δοτέα απάντηση δεν είναι αυτή που λένε κάποιοι αδαείς, αλλά δοκησίσοφοι Νεοέλληνες, ότι δηλαδή η Τουρκία δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος της Συνθήκης Ειρήνης με την Ιταλία του 1947 και γι΄αυτό δεν δικαιούται να ομιλεί!!!.... Καθότι,κατά τα προεκτεθέντα, η συμβατική υποχρέωση αποστρατικοποίησης της Δωδεκανήσου επεβλήθη στην Ελλάδα υπέρ της Τουρκίας!

2.Η αμφισβήτηση της κυριαρχίας της Ελλάδος σε συγκεκριμένα νησιά του Αιγαίου.

Πρόκειται για μία καλά οργανωμένη πρωτοβουλία αποδομήσεως της κυριαρχίας της Ελλάδος στα νησιά του Αιγαίου!

Αναπτύσσεται συγχρόνως με την προηγούμενη πρωτοβουλία, ως συμπλήρωμα ή επίρρωση αυτής!

Είναι το έργο μιάς ομάδας ειδικών επιστημόνων, που έψαξαν και βρήκαν <Αχίλλειες πτέρνες> στις διεθνείς συνθήκες με τις οποίες τα νησιά δόθηκαν στην Ελλάδα! Πρόκειται για:

α. την Συνθήκη Ειρήνης του Ουσί (Ouchy) της 18ης Οκτωβρίου 1912

β. την Συνθήκη του Λονδίνου της 30ης Μαϊου 1913

γ.την Συνθήκη των Αθηνών της 14ης Νοεμβρίου 1913

δ. την Συνθήκη της Λωζάννης της 24ης Ιουλίου 1923

ε. την Συνθήκη Ειρήνης με την Ιταλία της 10ης Φεβρουαρίου 1947

Συναφής είναι η δήλωση του Αντιπροέδρου της Τουρκικής Δημοκρατίας κ. Φουάτ Οκτάϊ (Fuat Oktay) στην Εφημερίδα MİLLİYET (27.7.2020), όταν έκανε λόγο για <κάποια θέματα> με την Κρήτη, <όπου έγιναν απόπειρες προσάρτησης στην Ελλάδα και αρκετά παράνομα παιχνίδια>.

Αυτή είναι η πιο επικίνδυνη πρωτοβουλία! Είναι σαν τους κλυδωνισμούς, που δονούν τα θεμέλια ενός οικοδομήματος, το οποίο έτσι μπορεί να καταρρεύσει!

Υπάρχουν οι δοτέες απαντήσεις σε όλα τα επιμέρους θέματα, που εγείρονται!

Όμως, στην Ελλάδα, στο Υπουργείο Εξωτερικών ή αλλού, υπάρχουν τα κατάλληλα στελέχη με τις αναγκαίες γνώσεις ικανά να προετοιμάσουν τις σωστές απαντήσεις;

3. Η χρήση ή εργαλειοποίηση των λαθρομεταναστών

Είναι το πλέον πρόσφορο μέσο ή εργαλείο  για την άσκηση ασφυκτικής πίεσης στην Ελλάδα, καθότι πρόκειται για <άοπλους στρατιώτες>!

Στις 7 παρελθόντος Δεκεμβρίου,σε ένα Ίδρυμα εδώ στην Κωνσταντινούπολη, που θεωρείται ένα <think tank> (δεξαμενή σκέψης), μετά την ομιλία μου με θέμα < Οι ελληνο-τουρκικές σχέσεις>, ένας αντιστράτηγος ε.α. μου είπε κατ’ιδίαν:<Στην διαμάχη μας με την Ελλάδα για το Αιγαίο, θα μπορούσαμε να ρίξουμε και τα οκτώ εκατομμύρια πρόσφυγες και μετανάστες, που έχουμε εδώ>!

Ήδη το έπραξαν!

Η βίαιη προώθηση προς τα σύνορα με την Ελλάδα μεγάλου αριθμού λαθρομεταναστών-αυτός είναι ο ορθός όρος-,στις αρχές του παρελθόντος Μαρτίου, σκοπό είχε την δημιουργία ασφυκτικής πίεσης στην Ελλάδα, και όχι την προώθησή τους προς την Ευρώπη!

Στο σημείο όπου,είχαν στιβαχθεί οι λαθρομετανάστες στις Καστανιές, στο λεγόμενο <Τριεθνές>, είναι το σημείο, όπου συναντιώνται τα εδάφη των τριών κρατών: της Τουρκίας,της Ελλάδος και της Βουλγαρίας.

Εάν σκοπός της βίαιης προωθήσεως των λαθρομεταναστών ήταν πράγματι η προώθησή τους στην Ε.Ε.,θα μπορούσαν να κατευθυνθούν και προς την Βουλγαρία, η οποία μάλιστα έχει εδαφική συνέχεια με την Ε.Ε.!

Όμως, ούτε ένας λαθρομετανάστης δεν προωθήθηκε προς την Βουλγαρία!

Αντιθέτως, ελήφθη μέριμνα για να μην ενοχληθεί η Βουλγαρία, που έχει καλές σχέσεις με την Τουρκία!

4. Η έγερση θέματος καταπάτησης των δικαιωμάτων της μειονότητας της Δυτικής Θράκης.

Ήδη εγείρεται το θέμα αυτό κάτω από τον <πονηρό> τίτλο <Αυτόνομη Δυτική Θράκη> (Özerk Batı Trakya)!!!

Σκοπός είναι η δημιουργία δυσφημιστικού θορύβου εις βάρος της Ελλάδος!

Τον θόρυβο αυτόν θα επακολουθήσει βροχή αγωγών διεκδικήσεως περιουσιών στην Κω,Ρόδο,Κρήτη και Δυτική Θράκη, οι οποίες, σύμφωνα με τα Οθωμανικά Αρχεία αυτών των περιοχών,ανήκαν σε Τούρκους, οι οποίοι αναγκάστηκαν να φύγουν και οι περιουσίες αυτές απαλλοτριώθηκαν!

Τις αγωγές θα εγείρουν τα σωματεία καταγομένων από τις αντίστοιχες περιοχές.

5. Άμεσο λογικό επακόλουθο της καταπάτησης των δικαιωμάτων της μειονότητας της Δυτικής Θράκης και της καταπίεσης αυτής, θα είναι η ανακήρυξη της <Δημοκρατίας της Δυτικής Θράκης> και ο σχηματισμός <Κυβερνήσεως της Δημοκρατίας της Δυτικής Θράκης> εν εξορία!

Για όσους δεν το κατάλαβαν, ευχαρίστως να γίνω πιο επεξηγηματικός!

Επωάζεται το αυγό της Κοσσοβοποιήσεως της Δυτικής Θράκης!

Κάποια φωτισμένα μυαλά στην Ελλάδα που λένε ότι,<δεν υπάρχει βάση> για διάλογο με την Τουρκία, μήπως το μέλλον, έτσι όπως προδιαγράφεται, τους κάνει πιο αισιόδοξους!!!

Και που είσαι ακόμα! Δεν τελειώσαμε! Έχουμε συνέχεια!

6. Η μονομερής ανακήρυξη της Τουρκικής ΑΟΖ.

Αρκετοί Νεοέλληνες μίλησαν για μονομερή ανακήρυξη της ΑΟΖ της Ελλάδος στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Πρόσφατα, ο συνάδελφος Καθηγητής κ. Ιρφάν Καγιά Ουλγκέρ (İrfan Kaya Ülger) του Πανεπιστημίου Κοτζάελι στην Νικομήδεια (İzmit) πρότεινε το αυτονόητο, δηλαδή εφόσον η συνεννόηση με την Ελλάδα για την οριοθέτηση της ΑΟΖ δεν είναι εφικτή, θα πρέπει η Τουρκία να προχωρήσει μονομερώς στην ανακήρυξη της δικής της ΑΟΖ!

Στην περίπτωση αυτή, η ΑΟΖ θα είναι στα αχνάρια της Γαλάζιας Πατρίδας!

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, αυτό είναι το πιο εφιαλτικό σενάριο για την Ελλάδα!!!


Του Δρα Βύρωνα Ματαράγκα, Αναπληρωτή Καθηγητού στο Πανεπιστήμιο Μπαχτσέ-σεχίρ της Κωνσταντινούπολη

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020

Τζιμ Μόρισον: Γιατί μπήκε η ελληνική επιγραφή στον τάφο του

O τάφος του Jim MorrisonΣτις 3 Ιουλίου του 1971 πέθανε ο ποιητής της ροκ που άφησε πίσω του μία τεράστια κληρονομιά. "Κατά τον δαίμονα εαυτού', είναι η φράση που βρίσκεται στον τάφο του, στο "Περ Λασέζ" στο Παρίσι.

Σαν σήμερα, στις 3 Ιουλίου του 1971 πέθανε ο εμβληματικός Jim Morrison. Σπουδαίος performer, τραγουδιστής, στιχουργός, frontman των Doors, μα πάνω απ' όλα ποιητής, ο Morison άφησε το στίγμα του με κάθε του πράξη.
Το όνομα "Doors" το επέλεξε εμπνευσμένος από το βιβλίο του Aldous Huxley "The Doors of Perception", ο οποίος με τη σειρά του έκανε αναφορά στο ποίημα του Άγγλου William Blake "The Marriage of Heaven and Hell", και συγκεκριμένα στους στίχους "If the doors of perception were cleansed/ everything would appear to man as it is, infinite".
Γνωστός και ως "The Lizard King", ο κατά κόσμον James Douglas Morrison γεννήθηκε στις 8 Δεκεμβρίου του 1943, στην πόλη Melbourne της Φλόριντα των ΗΠΑ, και ήταν πρωτότοκος γιος του στρατιωτικού George Stephen Morrison και της Clara Clarke Morrison. Σε ηλικία τεσσάρων ετών έγινε μάρτυρας τροχαίου δυστυχήματος στην έρημο, όπου πιθανόν έχασαν τη ζωή τους τα μέλη μιας οικογένειας ιθαγενών. Ήταν ένα γεγονός που τον σημάδεψε και επανερχόταν σε αυτό στη θεματολογία των στίχων του.
Λόγω της καριέρας του πατέρα του η οικογένεια ήταν σε διαρκή κίνηση με τον "Jim" να περνά από πολλά σχολικά ιδρύματα. Το 1964 μετακόμισε στο Λος Άντζελες όπου αποφοίτησε στις Καλές Τέχνες. Ενώ φοιτούσε στο UCLA, δημιούργησε δυο ταινίες και συνεργάστηκε με την εφημερίδα Los Angeles Free Press.
Ο ίδιος και ο συμμαθητής του Ray Manzarek ήταν τα δυο πρώτα μέλη των The Doors. Σύντομα μπήκαν στο συγκρότημα ο ντράμερ John Densmore και ο κιθαρίστας Robby Krieger.
Με ηγέτη τον Morrison, η μπάντα κυκλοφόρησε έξι απόλυτα επιτυχημένα άλμπουμ, ενώ μετά τον θάνατο του frontman τους, κυκλοφόρησαν ακόμη δύο και διαλύθηκαν το 1973.
Jim Morrison
Jim Morrison  AP
Ο Morrison βρέθηκε νεκρός στο μπάνιο του διαμερίσματος που νοίκιαζε στο Παρίσι, στις 3 Iουλίου του 1971, από τη σύντροφό του Pamela Courson. Δεν διενεργήθηκε ποτέ αυτοψία στη σορό του μουσικού, κάτι που έδωσε τροφή σε πλήθος σεναρίων σχετικά με την αιτία θανάτου του. Σύμφωνα με την Courson, ο θάνατός του προήλθε από κατά λάθος λήψη υπερβολικής ποσότητας ηρωίνης, που ο Morrison νόμισε πως ήταν κοκαΐνη. Η ίδια η Courson πέθανε από υπερβολική δόση ηρωίνης τρία χρόνια αργότερα. O Jim Morrison ενταφιάστηκε στο νεκροταφείο Père Lachaise στο ανατολικό Παρίσι.
Στη δεκαετία του 1990, ο πατέρας του τοποθέτησε στον τάφο του μια μαρμάρινη πλάκα που αναγράφει στα αρχαία ελληνικά "ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΔΑΙΜΟΝΑ ΕΑΥΤΟΥ", που ερμηνεύεται ελεύθερα ως "πιστός στο ίδιο του το πνεύμα".
Η λέξη "δαίμων" παραπέμπει στη μοίρα (δαίομαι = μοιράζω) και ακολουθούσε ως προσδιορισμός οποιαδήποτε θεότητα στην οποία αποδίδονταν τιμές.
Η θεότητα-προστάτης, κάτι σαν τον "φύλακα άγγελο", περιγραφόταν μέσα από το "Δαίμων εαυτού". Ήταν ένας "δίαυλος" ανάμεσα στον κόσμο των ζωντανών και των νεκρών.
Το "πράττω κατά τον δαίμονα εαυτού" σημαίνει "πράττω κατά συνείδηση".
Έτσι, η φράση "Κατά τον δαίμονα εαυτού" που γράφτηκε από τον πατέρα του Morrison στον τάφο του, σημαίνει πως ο σπουδαίος τραγουδιστής έπραξε κατά τη σύντομη ζωή του αποκλειστικά κατά συνείδηση, αδιαφορώντας για το τι θα πουν "οι άλλοι", αδιαφορώντας για τις επιταγές της κοινωνίας. Με άλλα λόγια, είναι η φράση που περιέγραφε πλήρως την ασυμβίβαστη φύση του.
Όντας ένας frontman-ορόσημο για την εποχή του, ο Morrison συνήθιζε άλλωστε από σκηνής να προκαλεί τα συντηρητικά ήθη της Αμερικής. Συνελήφθη κατά την καριέρα του για παραβίαση των χρηστών ηθών, ενώ συναυλίες των Doors είχαν απαγορευτεί με πρόσχημα τη διασάλευση της δημόσιας τάξης.
Στις 20 Σεπτεμβρίου του 1970 καταδικάστηκε σε καταναγκαστικά έργα έξι μηνών επειδή είχε δείξει τα γεννητικά του όργανα στο κοινό, κατά τη διάρκεια συναυλίας των Doors στο Μαϊάμι την άνοιξη του 1969.
Το 1971 αποφάσισε να αποφορτιστεί από το εναντίον του κλίμα που είχε διαμορφωθεί στις ΗΠΑ και μαζί με τη σύντροφό του Πάμελα Κούρσον (1946-1974) εγκαταστάθηκε στο Παρίσι για να ασχοληθεί απερίσπαστος με την ποίηση. Ένα χρόνο πριν είχε κυκλοφορήσει η ποιητική του συλλογή The Lord and Creatures.
Λίγο αργότερα βρέθηκε νεκρός στο μπάνιο του διαμερίσματος, σε ηλικία 27 ετών. Τάφηκε στη "γωνιά των ποιητών" του ονομαστού παρισινού νεκροταφείου "Περ Λασέζ", κοντά στους Μπαλζάκ, Μολιέρο και Όσκαρ Γουάιλντ.
Όπως εύστοχα παρατηρεί το "σαν σήμερα", σε αντίθεση με άλλους καλλιτέχνες της ψυχεδελικής μουσικής που έτειναν προς τον μυστικισμό, ο Morrison είδε τη διεύρυνση της συνείδησης ως ένα τρόπο να διεισδύσει στη σκοτεινή περιοχή του ασυνειδήτου και τις ανομολόγητες επιθυμίες του ανθρώπου.

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020

Με πτώχευση απειλείται το Βρετανικό Συμβούλιο

12s1brti

Το Βρετανικό Συμβούλιο (British Council), ένας οργανισμός που προωθεί τη βρετανική γλώσσα και τον πολιτισμό στο εξωτερικό, απειλείται με πτώχευση μετά την κατάρρευση των εσόδων του λόγω της επιδημίας του νέου κορωνοϊού, ανακοίνωσε την Πέμπτη η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Εξωτερικών Νάιτζελ 'Ανταμς, το Βρετανικό Συμβούλιο ζητεί δάνειο ύψους 60 εκατομμυρίων στερλινών (66 εκατομμύρια ευρώ) από ένα ταμείο έκτακτης ανάγκης της κυβέρνησης.
«Τα εμπορικά έσοδα του Βρετανικού Συμβουλίου επλήγησαν σοβαρά από την Covid-19, με αποτέλεσμα να έχει σημαντικές απώλειες και κίνδυνο αφερεγγυότητας», ανακοίνωσε σε γραπτή δήλωση προς τους βουλευτές, που δημοσιεύθηκε στον ιστότοπο του κοινοβουλίου.
Τα μέτρα εξοικονόμησης, όπως η μερική ανεργία, που εφαρμόζονται από τον οργανισμό δεν είναι αρκετά. «Χωρίς πρόσθετη κυβερνητική υποστήριξη, το Βρετανικό Συμβούλιο σύντομα θα καταστεί αφερέγγυο», δήλωσε ο υφυπουργός.
Το Βρετανικό Συμβούλιο ιδρύθηκε το 1934 για να προωθήσει τον βρετανικό πολιτισμό και να καταπολεμήσει την άνοδο του φασισμού. Έχει παρουσία σε 100 χώρες και απασχολεί 7.000 εργαζόμενους.
Πηγή: ΑΠΕ, AFP

Κυριακή 31 Μαΐου 2020

ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ


ΣΥΣΣΙΤΙΟ ΠΕΤΑΜΕΝΟ ΔΙΠΛΑ ΣΕ ΚΑΔΟ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ-ΣΟΥΒΑΛΑ


ΠΕΙΝΑΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΝΕ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΟΥΝ ΚΡΑΤΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ


ΠΟΣΟ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ ΕΙΣΑΙ ΜΕΓΑΛΕ ΠΑΓΚΑΛΕ
"ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ"

Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Αλλάζουν όλα στις πτήσεις: Τα σχέδια για διαβατήρια ανοσίας και τούνελ απολύμανσης

Μελλοντικά οι πτήσεις με το αεροπλάνο θα είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Με χρονοβόρες διαδικασίες ασφαλείας, συνεχείς απολυμάνσεις, υποχρεωτική χρήση μάσκας στο πρόσωπο και πολύ πλεξιγκλάς.
Οι οργισμένες δηλώσεις του Μάικλ ο Λίρι έκαναν τον γύρο του κόσμου. «Η άδεια μεσαία θέση στα αεροσκάφη δεν προσφέρει καμιά κοινωνική αποστασιοποίηση, είναι μια χαζή ιδέα, που δεν προσφέρει τίποτα. Εάν υιοθετηθούν τέτοιες αποφάσεις από την Ιρλανδία, τότε είτε θα πληρώσει η κυβέρνηση για την άδεια θέση, είτε απλά δεν πρόκειται να ξαναπετάξουμε» είπε το αφεντικό της Ryanair, συμβάλλοντας με τον γνωστό εκρηκτικό του ταμπεραμέντο στον προβληματισμό για το υπό ποιες προϋποθέσεις ασφάλειας σε καιρούς πανδημίας θα ξαναρχίσουν οι αεροπορικές εταιρίες τις πτήσεις τους. Ένα γίνεται σαφές: επιστροφή στις παλιές καλές και γνωστές εποχές για την αεροπλοΐα δεν πρόκειται να γίνει γρήγορα, ίσως και ποτέ.
Χρονοβόρες διαδικασίες
Η κοινωνική αποστασιοποίηση θέτει σε κίνδυνο το επιχειρηματικό μοντέλο μιας αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, όπως είναι η Ryanair, όπου οι επιβάτες κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλο, με τα πόδια στριμωγμένα και με πυκνά δρομολόγια πτήσεων. Στην εποχή του κορωνοϊού δεν μπορεί να συνεχιστεί, γιατί μελλοντικά με την εντατική απολύμανση, τη μακρά διαδικασία επιβίβασης για την εξασφάλιση των απαιτούμενων αποστάσεων ανάμεσα στους επιβιβαζόμενους, όλα αυτό θα διαρκεί πολύ και θα μεταφράζεται σε κόστος.  Ενδέχεται μάλιστα να υιοθετηθούν γρήγορα τεστ στα αεροδρόμια. Πληροφορίες από αρμόδιες αρχές για τον κίνδυνο μόλυνσης στο αεροπλάνο δεν έχουν γίνει γνωστές μέχρι τώρα.
Ο κλάδος της αεροπλοΐας επισημαίνει συνεχώς ότι ο αέρας στην καμπίνα είναι τόσο καθαρός λόγω των φίλτρων τελευταίας τεχνολογίας, όσο και σε μια χειρουργική αίθουσα και ότι το ρεύμα αέρος κινείται από πάνω προς τα κάτω, πράγμα που μειώνει ακόμη περισσότερο τον κίνδυνο μόλυνσης. Επίσης δεν έχει αποδειχθεί ότι το άδειο μεσαίο κάθισμα μειώνει τον κίνδυνο. Παρόλα αυτά πολλές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Lufthansa και η Eurowings, μπλοκάρουν τη μεσαία θέση. Και η Easyjet υπόσχεται ότι για την αρχή τουλάχιστον η μεσαία θέση θα μένει άδεια. «Είναι κοσμητικού περιεχόμενου, δεν υπάρχει επιστημονικός λόγος να το κάνει κανείς» υποστηρίζει ο Σάσαν Νίγκαμ, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας αεροπλοΐας Simplifying, που έχει αναλύσει το θέμα.
Αλλά ο ψυχολογικός παράγοντας είναι σημαντικός. «Θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε ασφαλή αεροπορική εμπειρία, που θα πρέπει να είναι ορατή και στον επιβάτη για να εξασφαλίσουμε την εμπιστοσύνη του” υπόσχεται ο Ίνγκο Βούγκετσερ, επικεφαλής μάρκετινγκ καμπίνας στην Airbus. Η Simplifying έχει εκπονήσει ένα απλό σενάριο για το πώς θα πρέπει να γίνονται οι πτήσεις σε εποχές αποστείρωσης. “Οι αλλαγές θα είναι τόσο καταιγιστικές, όπως την περίοδο μετά τις βομβιστικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, όχι τόσο μαζικές αλλά με διάρκεια» προβλέπει ο Σάσανκ Νίγκαμ.
Εκτός από τους κανόνες ασφαλείας που είχαν ληφθεί τότε, θα προστεθεί και το στοιχείο της απολύμανσης. Στη μελέτη του, που παρουσιάστηκε πρόσφατα, περιγράφει το ταξίδι με το αεροπλάνο ως εξής: Μαζί με την διαδικτυακή κράτηση της πτήσης θα πρέπει να επισυνάπτεται και ένα είδος διαβατηρίου ανοσίας, που να επιβεβαιώνει αντισώματα του Covid-19. Η άφιξη στο αεροδρόμιο θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον 4 ώρες πριν την πτήση. Πριν το Check-in οι επιβάτες θα πρέπει να περνούν μέσα από ένα τούνελ απολύμανσης και ένα σκάνερ εντοπισμού της θερμοκρασίας του σώματος. Μια νέα υπηρεσία υγείας μαζί με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, τα αεροδρόμια και τις ενώσεις αεροπορικών εταιρειών, μπορούν να συμφωνήσουν στις προδιαγραφές ασφαλείας.
Ζήτω το πλεξιγκλάς!
«Θα πρέπει να συνταχθούμε για να συμφωνήσουμε σε μέτρα που να ισχύουν παντού και να είναι κατανοητά σε όσους πετούν» υποστηρίζει ο Κρίστοφ Μίλερ, που έχει διατελέσει επί πολλά χρόνια επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών. «Χρειάζεται ένα δίχτυ ασφαλείας, δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το μπαίνουν οι άνθρωποι στο αεροπλάνο έντρομοι μήπως μολυνθούν με τον νέο ίο» επισημαίνει. «Αλλά εάν οι κανονισμοί είναι όπως αυτοί που προτείνει η Simpliflying, τότε είναι καλύτερο να αποφύγω μελλοντικά το αεροπλάνο». Σε κάθε περίπτωση η χρήση μάσκας θα είναι υποχρεωτική, αυτό τουλάχιστον προβλέπει το λόμπι γερμανικών αεροπορικών εταιρειών BDL σε ένα σχέδιο, για το ενδεχόμενο έναρξης και πάλι των αεροπορικών συγκοινωνιών. Κι αυτό σε όλη τη διάρκεια από την επιβίβαση, την πτήση και την αποβίβαση.
Στον Καναδά ισχύει ήδη, στις ΗΠΑ την αρχή κάνει η JetBlue. Ο όμιλος Lufthansa το καθιερώνει τη Δευτέρα 04.05. Η απολύμανση περιλαμβάνει όλες τις αποσκευές και η επιβίβαση στο αεροσκάφος θα γίνεται σε ολιγομελείς ομάδες. Στη καμπίνα του αεροσκάφους θα γίνουν πολλές αλλαγές. Για πρώτη φορά κατασκευαστές αεροπορικών καθισμάτων, όπως η ιταλική Aviointeriors, περιλαμβάνουν στις προσφορές τους τζάμια από πλεξιγκλάς, που θα καλύπτουν το κεφάλι μέχρι τον ώμο του επιβάτη. Θα θυμίζουν παλιούς τηλεφωνικούς θαλάμους. Στο πιο σοφιστικέ μοντέλο ονόματι "Ιανός", όπως ο θεός των Ρωμαίων, που απεικονίζεται συνήθως με δύο κεφάλια, ο επιβάτης της μεσαίας θέσης θα κάθεται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από τους διπλανούς τους και το κουβούκλιο από πλεξιγκλάς θα προσφέρει προδιαγραφές ασφάλειας και απόστασης.
Μέχρι στιγμής καμιά αεροπορική εταιρεία δεν έχει παραγγείλει τέτοια «επίπλωση» για την εποχή συνύπαρξης με τον κορωνοϊό στους αιθέρες. Η ασιατική εταιρεία Haeco αντίθετα, σε πνεύμα ρεαλισμού, θα ανταλλάξει σειρές καθισμάτων στα εμπορικά της αεροσκάφη με άλλες για τη μεταφορά φορτίων. Έτσι δημιουργείται περισσότερος χώρος, που είναι απαραίτητος για μεταφορές φορτίων σε εποχές μετά από καραντίνα. Αλλά και η εμπειρία μέσα στην καμπίνα θα είναι διαφορετική. Το πλήρωμα θα φορά ειδικές φόρμες προστασίας, όλοι οι επιβάτες μάσκες και πλαστικά γάντια, ο χώρος της καμπίνας θα απολυμαίνεται πριν την πτήση, οι αεροσυνοδοί θα δίνουν στους επιβάτες κάθε μισή ώρα απολυμαντικά μαντίλια και μόνο στην πρώτη θέση θα προσφέρεται φαγητό, καλά συσκευασμένο. Ειδικό προσωπικό θα καθαρίζει κατά τη διάρκεια της πτήσης τις τουαλέτες και τον χώρο της κουζίνας. Στο αεροδρόμιο προορισμού οι επιβάτες θα δείχνουν το διαβατήριο ανοσίας, θα περνούν και πάλι τη διαδικασία απολύμανσης. Και κάπου εκεί θα χάνεται όλη η χαρά των ταξιδιών με το αεροπλάνο.
Πηγή: Deutsche Welle