Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018
Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018
Έλληνας άστεγος στο Λονδίνο πεθαίνει περιμένοντας τον σκύλο του
Συνέβη όμως και το αντίθετο. Ένας άστεγος που ζούσε στην Αγγλία, στην πόλη Uxbridge, βρήκε τραγικό θάνατο, περιμένοντας να παραλάβει τον σκύλο του από ένα αστυνομικό τμήμα.
Ο άνθρωπος αυτός, αφού δούλεψε για 11 χρόνια ως delivery boy στο Λονδίνο, ξαφνικά έχασε τη δουλειά του και άρχισε να μένει στο αυτοκίνητό του, έως ότου το έχασε κι αυτό. Περιπλανιόταν στους δρόμους μέχρι τη στιγμή που κατέφυγε σε κάποιο πρεσβυτέριο.
Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute
Ήταν μετανάστης αυτός ο άστεγος. Το όνομά του Περικλής Μαλαγαρδής, αλλά τον φώναζαν «Peri». Στις περιπλανήσεις του ο Περικλής κάποια στιγμή έπεσε πάνω σε έναν σκύλο και από τότε έγιναν αχώριστοιΟ εφημέριος τον βοήθησε και από τότε η κοινότητα άρχισε να τον αντιμετωπίζει με συμπάθεια. Όπως δήλωσε και ο πρεσβύτερος, ήταν πάντα υπερήφανος και δεν ζητούσε χρηματική βοήθεια. Μάλιστα, όταν είχε προσφύγει για πρώτη φορά στην Εκκλησία, αυτή του Uxbridge, είχε πει στον εφημέριο πως χρειάζεται για λίγο έναν χώρο μόνο για να ξαποστάσει.
Κάποιοι ορισμένες φορές τού πρόσφεραν τα ναύλα, ώστε να μπορεί να πηγαίνει στο αεροδρόμιο του Heathrow, όπου και κοιμόταν σε κάποια ζεστή γωνιά. Οι διοικητικοί υπάλληλοι του αεροδρομίου τον συμπάθησαν γρήγορα και του πρόσφεραν και φαγητό.
Ήταν άστεγος στο Uxbridge και ημιμόνιμος κάτοικος στο Heathrow, μέχρις ότου κάποιοι υπάλληλοι της British Airways πήραν την πρωτοβουλία και μέσω ενός σύντομου εράνου συγκέντρωσαν 6.000 στερλίνες, έτσι ώστε ο άνθρωπος αυτός να καταφέρει να γυρίσει στην πατρίδα του.
Γιατί ήταν μετανάστης αυτός ο άστεγος. Το όνομά του Περικλής Μαλαγαρδής, αλλά τον φώναζαν «Peri». Στις περιπλανήσεις του ο Περικλής κάποια στιγμή έπεσε πάνω σε έναν σκύλο και από τότε έγιναν αχώριστοι. Του έμεναν λίγες εβδομάδες για το μεγάλο ταξίδι πίσω στην Ελλάδα. Εκεί, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε ακόμη οικογένεια. Τα παιδιά του. Δεν γνωρίζουμε περισσότερα.
Μετρούσε εβδομάδες για την επιστροφή, όταν για κάποιον λόγο οι αστυνομικοί του τοπικού τμήματος του Uxbridge πήραν τον σκύλο και τον έθεσαν υπό επιτήρηση σε ειδικά κλουβιά μέσα στο αστυνομικό συγκρότημα.
Εκείνη την ημέρα έκανε πολύ κρύο και οι θερμοκρασίες είχαν αγγίξει το μηδέν. Ο Περικλής το βραδάκι πήγε στο αστυνομικό συγκρότημα, ζήτησε να πάρει τον σκύλο του, αλλά ο αστυνομικός βάρδιας τού είπε ότι έπρεπε να περιμένει έως το πρωί. Κάθισε στην είσοδο του Α.Τ., αλλά άρχισε να καπνίζει, με αποτέλεσμα ο αστυνομικός να τον βγάλει έξω στον δρόμο. Το επόμενο πρωί, σχεδόν χαράματα, ένας εργαζόμενος στο αστυνομικό τμήμα σκόνταψε πάνω στο παγωμένο κορμί του Περικλή Μαλαγαρδή.
Περίμενε τον σκύλο του, αλλά δεν θα τον έβλεπε ποτέ ξανά. Ο θάνατός του προκάλεσε έντονη συγκίνηση στην κοινότητα του Uxbridge. Προκάλεσε όμως και έκρηξη θλίψης σε εκείνους τους εργαζομένους στο Heathrow που τον είχαν περιθάλψει αλλά και που είχαν οργανώσει τον έρανο, ώστε να βρεθούν τα χρήματα προκειμένου ο Περικλής να γυρίσει στην Ελλάδα.
Δημοσιεύτηκαν και μερικά συγκινητικά κείμενα στον τοπικό Τύπο, τα οποία ανάγκασαν την αστυνομία να διατάξει τη διεξαγωγή μιας ΕΔΕ. Ο Περικλής Μαλαγαρδής πέθανε στο παγωμένο Uxbridge τον Μάρτιο του 2016. Αργότερα ο αστυνομικός που τον είχε διατάξει να βγει από το Α.Τ. διότι κάπνιζε, καταδικάζοντάς τον να περάσει τη νύχτα μες την παγωνιά περιμένοντας τον σκύλο του, τελικά τιμωρήθηκε.
Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018
Όχι κύριε Φορτούνη δεν μας γ@μ@ς, μας πικραίνεις
@ Δεν πολυσυζητήθηκε η φράση του Φορτούνη μετά το γκολ προς τους οπαδούς της ΑΕΚ: «Εγώ σας γ@μ@ω». Περίεργα πράγματα, ένας διεθνής παίκτης γυρίζει προς την κερκίδα των αντιπάλων έπειτα από την επιτυχία ενός υπέροχου γκολ και ξεστομίζει τέτοια κουβέντα. Ή οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους ή μας έχει στρίψει κανονικά. Δηλαδή, ο Μέσι τι έπρεπε να κάνει κάθε βδομάδα, να μπαίνει στο γήπεδο με κατεβασμένο σορτσάκι;
@ Όχι κύριε Φορτούνη δεν μας γ@μ@ς εσύ. Εσύ να μας πικράνεις μπορείς μόνο, γιατί είσαι σπουδαίος παίκτης, διεθνής και δεν θα έπρεπε ούτε ως σκέψη να περνάει από το μυαλό σου τέτοια συμπεριφορά…
@ Με μισή ομάδα η ΑΕΚ κατόρθωσε να πάρει ισοπαλία από τον καλό Ολυμπιακό. Χωρίς παράγκα το πρωτάθλημα γίνεται συναρπαστικό, σε ό,τι αφορά φυσικά στην ελληνική πραγματικότητα. Τέσσερις με πέντε ομάδες μπαίνουν στην κούρσα του πρωταθλήματος και μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο. Το θέμα, ωστόσο, πρέπει να τεθεί κάπως διαφορετικά. Με ολόκληρες τις ομάδες τους, ΠΑΟΚ, Ολυμπιακός και ΑΕΚ μπορούν να σταθούν στην άλλη πραγματικότητα, την ευρωπαϊκή;
Διάσημοι καλλιτέχνες καλούν την Μέι να ακυρώσει το Brexit
Η Βρετανία ψήφισε οριακά υπέρ της εξόδου της χώρας από την ΕΕ σε ένα δημοψήφισμα το 2016 και πρόκειται να αποχωρήσει από το μπλοκ τον Μάρτιο του επόμενου χρόνου.
Βρετανοί μουσικοί, ανάμεσά τους ο Εντ Σιράν, ο Στινγκ και η Ρίτα Όρα υπογράφουν σήμερα ανοιχτή επιστολή προς την πρωθυπουργό Τερέζα Μέι προειδοποιώντας την ότι το Brexit είναι "σκέτη παραφροσύνη" και απειλεί "κάθε πτυχή της μουσικής βιομηχανίας".
Η επιστολή, μια πρωτοβουλία του Μπομπ Γκέλντοφ, την οποία υπογράφουν δεκάδες ηχηρά ονόματα της ποπ, ροκ και κλασικής μουσικής σκηνής, καλεί την Μέι να αναθεωρήσει την απόφασή της να βγάλει την Βρετανία από την ΕΕ.
"Είμαστε έτοιμοι να διαπράξουμε ένα πολύ σοβαρό σφάλμα αναφορικά με την γιγαντιαία βιομηχανία μας και την πελώρια δεξαμενή των κρυμμένων ακόμη ταλέντων που ζουν σε αυτό το νησί", αναφέρει η επιστολή, που δημοσιεύεται στην εφημερίδα The Observer.
Η επιστολή, μια πρωτοβουλία του Μπομπ Γκέλντοφ, την οποία υπογράφουν δεκάδες ηχηρά ονόματα της ποπ, ροκ και κλασικής μουσικής σκηνής, καλεί την Μέι να αναθεωρήσει την απόφασή της να βγάλει την Βρετανία από την ΕΕ.
"Είμαστε έτοιμοι να διαπράξουμε ένα πολύ σοβαρό σφάλμα αναφορικά με την γιγαντιαία βιομηχανία μας και την πελώρια δεξαμενή των κρυμμένων ακόμη ταλέντων που ζουν σε αυτό το νησί", αναφέρει η επιστολή, που δημοσιεύεται στην εφημερίδα The Observer.
"Αποφασίσαμε να βάλουμε τους εαυτούς μας μέσα σε μια πολιτισμική φυλακή που φτιάξαμε εμείς οι ίδιοι. Ακριβώς το αντίθετο από το γρέμισμα των τειχών, την άρνηση των προκαταλήψεων, τη γέννηση ιδεών, που είναι όλη η ουσία της σύγχρονης μουσικής".
Η Βρετανία ψήφισε οριακά υπέρ της εξόδου της χώρας από την ΕΕ σε ένα δημοψήφισμα το 2016 και πρόκειται να αποχωρήσει από το μπλοκ τον Μάρτιο του επόμενου χρόνου.
Η Μέι έχει επανειλημμένως δηλώσει ότι οι κανονισμοί που αφορούν την ελεύθερη διακίνηση των πολιτών εντός της ΕΕ και που επιτρέπουν στους πολίτες της να ζουν και να εργάζονται σε οποιαδήποτε από τις 28 χώρες μέλη του μπλοκ, δεν θα ισχύουν για τη Βρετανία μετά το Brexit.
Πηγή: skai.gr
Η Βρετανία ψήφισε οριακά υπέρ της εξόδου της χώρας από την ΕΕ σε ένα δημοψήφισμα το 2016 και πρόκειται να αποχωρήσει από το μπλοκ τον Μάρτιο του επόμενου χρόνου.
Η Μέι έχει επανειλημμένως δηλώσει ότι οι κανονισμοί που αφορούν την ελεύθερη διακίνηση των πολιτών εντός της ΕΕ και που επιτρέπουν στους πολίτες της να ζουν και να εργάζονται σε οποιαδήποτε από τις 28 χώρες μέλη του μπλοκ, δεν θα ισχύουν για τη Βρετανία μετά το Brexit.
Πηγή: skai.gr
Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2018
Χάνει το ευρωπαϊκό στοίχημα της ανακύκλωσης η Ελλάδα
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Κομισιόν, η Ελλάδα είναι ένα από τα 14 κράτη – μέλη που κινδυνεύει να μην επιτύχει τον ευρωπαϊκό στόχο ανακύκλωσης του 50% των αστικών αποβλήτων μέχρι το 2020.
Το ευρωπαϊκό στοίχημα στη διαχείριση και ανακύκλωση των αποβλήτων που εκτός από την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής συνεπάγεται επενδύσεις και δημιουργία θέσεων εργασίας, χάνει η Ελλάδα, πράγμα που φαίνεται και από τον μεγάλο αριθμό υποθέσεων παραβιάσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη εναντίον της χώρας, και μάλιστα πολύ συχνά σε προχωρημένο στάδιο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ελλάδα είναι ένα από τα 14 κράτη – μέλη (μαζί με τη Βουλγαρία, την Κροατία, την Κύπρο, την Εσθονία, τη Φινλανδία, την Ουγγαρία, τη Λετονία, τη Μάλτα, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Σλοβακία και την Ισπανία) που κινδυνεύει να μην επιτύχει τον ευρωπαϊκό στόχο ανακύκλωσης του 50% των αστικών αποβλήτων μέχρι το 2020 και του 65% μέχρι το 2035.
Το 2016, τα αστικά απόβλητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν στα 482 κιλά ανά πολίτη, ενώ η χώρα μας ξεπερνούσε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, καθώς σε κάθε Έλληνα αντιστοιχούσαν 497 κιλά αστικών αποβλήτων. Η διαχείρισή τους είναι ο τομέας που σημειώνονται τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Ελλάδα, με τους παράνομους χώρους υγειονομικής ταφής, τα πολύ χαμηλά ποσοστά ανακύκλωσης και τη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας. Όπως φαίνεται από τα στοιχεία της ΕΕ, η κατάσταση στη διαχείριση αστικών αποβλήτων και της ανακύκλωσής τους στην Ελλάδα, συνιστά μεγάλο διαρθρωτικό πρόβλημα. Το μεγαλύτερο μέρος των οικιακών αποβλήτων στην Ελλάδα (81%) καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής (31% ο μέσος όρος στην ΕΕ), με μόνο το 17 % να ανακυκλώνεται (ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 27%) και το 4% να λιπασματοποιείται (μέσος όρος 15% στην ΕΕ).
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Περιβάλλοντος, Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας κ. Καρμένου Βέλα δήλωσε: «Με τους κανόνες της ΕΕ για τα απόβλητα που εγκρίθηκαν πρόσφατα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, η Ευρώπη μπορεί να καταστεί παγκόσμιος πρωτοπόρος στη σύγχρονη διαχείριση των αποβλήτων και να αναπτύξει περαιτέρω την κυκλική οικονομία της. Εξακολουθούν να υφίστανται διαφορές σε όλη την Ευρώπη, αλλά η πρόοδος είναι αναγκαία και εφικτή εάν οι αντίστοιχες εθνικές και τοπικές αρχές εφαρμόσουν τις δράσεις που καταγράφονται στην παρούσα έκθεση. Η Επιτροπή θα βοηθήσει παρέχοντας τεχνική βοήθεια καθώς και υποστήριξη από τα διαρθρωτικά ταμεία και στήριξη στην ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών.»
Σε συνέχεια της παρούσας έκθεσης, η Επιτροπή θα πραγματοποιήσει επισκέψεις στα Κράτη Μέλη που κινδυνεύουν να μην επιτύχουν τους στόχους του 2020 για τα αστικά απόβλητα, με σκοπό να συζητήσει τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις με τις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές αρχές και τους σχετικούς ενδιαφερόμενους φορείς.
Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018
Επαναφορά σε πτήσιμη κατάσταση αεροσκάφους Supermarine Spitfire MJ755 της Πολεμικής Αεροπορίας
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) σε συνεργασία με το κοινωφελές Ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ» προέβησαν στη σύναψη κοινά συμφωνημένης σύμβασης, βάσει της οποίας παραχωρείται στο ΓΕΑ αεροσκάφος Supermarine Spitfire MJ755, με σκοπό την ανακατασκευή και την επαναφορά του σε πτήσιμη κατάσταση, έτσι ώστε να συμμετάσχει σε αεροπορικές εκθέσεις ή και επιδείξεις ιστορικών αεροσκαφών.
Το αεροσκάφος θα φέρει τα χρώματα και το όνομα της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), ενώ τα έξοδα για την επίτευξη του συγκεκριμένου σκοπού, καθώς και της συντήρησης – υποστήριξης και εκπαίδευσης προσωπικού της ΠΑ, θα βαρύνουν αποκλειστικά το ίδρυμα.
Οι εργασίες ανακατασκευής του αεροσκάφους βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη στις εγκαταστάσεις της εταιρείας «The Spitfire Company Ltd», στο Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας, όπου και μεταφέρθηκε τον Απρίλιο του 2018, μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης που πραγματοποιήθηκε από τον Αρχηγό του ΓΕΑ, Αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Χριστοδούλου και τον νόμιμο εκπρόσωπο του ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ», κ. Δημήτριο Κόλια.
Οι εργασίες αποκατάστασης του αεροσκάφους υπολογίζονται να περατωθούν στο τέλος του 2019 ή στις αρχές του 2020 το αργότερο.
Με προϊόντα 100% made in Greece κατέκτησε τη διεθνή αγορά ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΖΩΡΤΖΗ
Αυτό που έχει επιτύχει η εταιρεία, όπως εξηγεί η διευθύνουσα σύμβουλος της Septona Κωνσταντίνα Ευαγγελίου, είναι όχι μόνο «να ελέγξει το κόστος παραγωγής, αλλά κυρίως να ελέγξει την ποιότητα και τους χρόνους παράδοσης των προϊόντων της», δηλαδή όλα αυτά τα στοιχεία που καθιστούν την εταιρεία ανταγωνιστική και ικανή να συγκριθεί με κολοσσούς στον κλάδο της προσωπικής υγιεινής.
Η Septona διαθέτει σήμερα τέσσερα εργοστάσια, συνολικού εμβαδού 60.000 τ.μ., στα Οινόφυτα, στα οποία παράγονται 600 έτοιμα προϊόντα κάθε λεπτό. Είναι η μοναδική ευρωπαϊκή επιχείρηση με 100% καθετοποίηση στην παραγωγή και με δικά της κέντρα διανομής σε πέντε χώρες.
Οι εξαγωγές της που έχουν συνεχώς ανοδική τάση αντιπροσωπεύουν το 68% του κύκλου εργασιών της και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ίσως στοιχεία είναι ότι το 40% αυτών των εξαγωγών κατευθύνεται στις πλέον απαιτητικές αγορές της Ευρώπης, όπως είναι η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία και η Γερμανία.
Οι εξαγωγές της που έχουν συνεχώς ανοδική τάση αντιπροσωπεύουν το 68% του κύκλου εργασιών της και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ίσως στοιχεία είναι ότι το 40% αυτών των εξαγωγών κατευθύνεται στις πλέον απαιτητικές αγορές της Ευρώπης, όπως είναι η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία και η Γερμανία.
Το εγχείρημα δεν ήταν απλό, εξηγεί η κ. Ευαγγελίου. «Επενδύσαμε σε νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις, καινοτόμα προϊόντα και, το πιο σημαντικό, στο ανθρώπινο δυναμικό. Οι επενδύσεις που έχουμε κάνει την τελευταία 6ετία είναι άνω των 36 εκατ. ευρώ και μάλιστα την επόμενη διετία, δηλαδή το 2018-2019, θα ολοκληρωθεί μια επένδυση 20 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, στα Οινόφυτα. Οι επενδύσεις είναι σε νέα προϊόντα, αύξηση παραγωγικότητας στα υπάρχοντα και σε νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις. Τα τελευταία επτά χρόνια έχουμε αύξηση κατά 70%-75% σε ανθρώπινο δυναμικό και σήμερα είμαστε περίπου 500 άτομα».
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1975 με πολυμετοχική σύνθεση και βασικό προϊόν την μπατονέτα, ώσπου το 1990 εξαγοράστηκε από δύο νέους ανθρώπους, την οικογένεια Ευαγγελίου, το Θωμά και τη Ρόη. Η μητέρα, εξιστορεί η κ. Ευαγγελίου, «διατηρούσε φαρμακείο πριν από πολλά χρόνια και ο πατέρας ήταν τραπεζικός υπάλληλος. Αποφάσισαν να κάνουν κάτι μαζί και ξεκίνησαν έτσι μια φαρμακαποθήκη. Ηταν πολύ άξιοι άνθρωποι και σιγά σιγά η φαρμακαποθήκη αυτή μεγάλωσε. Ηταν μόλις 30 χρονών, όταν τους έγινε η πρόταση να πάρουν ένα ποσοστό της εταιρείας και το τόλμησαν. Στην αρχή πήρανε το 50% και το 1990 εξαγόρασαν το 100% της επιχείρησης».
Το νεαρό ζευγάρι είδε ότι είχε στα χέρια του ένα προϊόν, την μπατονέτα, η οποία είναι ένα πολύ μικρής αξίας και ως εκ τούτου πολύ δύσκολο να κάνει τζίρους. Ετσι αποφάσισε να καθετοποιήσει και να αναπτύξει την παραγωγή, παράγοντας εξ ολοκλήρου και όλα τα συστατικά από τα οποία προκύπτει το τελικό κουτί της μπατονέτας, που σημαίνει τα πλαστικά stick, τα κουτιά, την πρώτη ύλη του βαμβακιού». Η συγκυρία ήταν ευνοϊκή, αφού, λόγω του ότι το προϊόν ήταν μικρής αξίας, δεν υπήρχαν στην ελληνική αγορά πολυεθνικές εταιρείες. Οι δύο νέοι αντιλήφθηκαν επίσης εγκαίρως ότι η ελληνική αγορά ήταν πολύ μικρή για να μπορέσουν να αναπτυχθούν. Ετσι, εκτός από την καθετοποίηση της παραγωγής, αποφάσισαν να επεκταθούν στις εξαγωγές και φυσικά σε νέα προϊόντα. Με άξονες τη βρεφική και τη γυναικεία φροντίδα, η Septona αριθμεί σήμερα πάνω από 1.500 κωδικούς προϊόντων.
Από τότε ξεκίνησε η αλματώδης πορεία της εταιρείας και, από το 1997, που υλοποιείται η πρώτη 100% καθετοποιημένη παραγωγική μονάδα στα Οινόφυτα, με στόχο την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, ο τζίρος της εταιρείας εκτινάσσεται από τα 3,3 εκατ. ευρώ, στα 29,6 εκατ. ευρώ σε μία μόλις δεκαετία, δηλαδή το 2007. Το 2017 ο κύκλος εργασιών ανέρχεται πλέον στα 66,3 εκατ. ευρώ και το 2018 η Septona συνεχίζει την ανοδική πορεία.
Συνεργασίες με κολοσσούς του διεθνούς λιανεμπορίου
Η αρχή ήταν δύσκολη γιατί είμαστε μια χώρα που δεν είναι γνωστή για τέτοιου είδους βιομηχανία, υπογραμμίζει η κ. Ευαγγελίου, που μαζί με την αδελφή της Βάσω ηγούνται σήμερα της Septona. Οι δύο γυναίκες μπήκαν στην εταιρεία από νωρίς, παράλληλα με τις σπουδές τους και όχι απλώς παρακολούθησαν, αλλά καθοδήγησαν τη Septona στη σημερινή της μορφή. Tα προϊόντα προσωπικής υγιεινής είναι δύσκολος κλάδος γιατί πρέπει η εταιρεία να διαθέτει πολλές πιστοποιήσεις παραγωγής, εξηγεί η σημερινή διευθύνουσα σύμβουλος. «Η εταιρεία απευθύνθηκε στους μεγάλους λιανεμπόρους παγκοσμίως. Το καταφέραμε με πολλή προσπάθεια. Κανείς στην αρχή δεν πίστευε ότι μια ελληνική βιομηχανία θα μπορέσει να είναι εφάμιλλη μιας αντίστοιχης ευρωπαϊκής, αλλά το πετύχαμε τηρώντας τις δεσμεύεις μας, δηλαδή την καλύτερη ποιότητα που υπήρχε στην αγορά, ανταγωνιστικές τιμές, ευελιξία και αξιοπιστία. Σήμερα, μας εμπιστεύονται με τα προϊόντα τους όλοι οι μεγάλοι λιανέμποροι όπως τα Boots, τα Aldi, τα Migros, τα Carrefour κ.ά., αλλά και μεγάλες πολυεθνικές. Αυτή τη στιγμή είμαστε μία από τις τρεις μεγαλύτερες βιομηχανίες του χώρου μας στην Ευρώπη». Το κομμάτι του private label αντιπροσωπεύει σήμερα το 50% - 55% των εξαγωγών της εταιρείας, ενώ τα υπόλοιπα προϊόντα είναι με την επωνυμία Septona, που πωλούνται σε πάνω από 50 χώρες. Παρότι η Septona δεν είναι εταιρεία τροφίμων κατάφερε και είναι μέσα στις 100 εταιρείες προσωπικής υγιεινής παγκοσμίως και η μοναδική στον κλάδο της στην Ελλάδα που διαθέτει πιστοποίηση IFS HPC, το υψηλότερο πιστοποιητικό διασφάλισης ποιότητας που απονέμεται σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της προσωπικής υγιεινής και πιστοποιεί την άριστη λειτουργία της παραγωγής και την ποιότητα του προϊόντος. «Κάθε χρόνο στα εργοστάσιά μας πραγματοποιούνται πάνω από 30 επιθεωρήσεις, από οργανισμούς πιστοποίησης και από διεθνείς λιανεμπόρους», τονίζει η κ. Ευαγγελίου.
Η καθετοποιημένη παραγωγή μάς άνοιξε αγορές
Το καθετοποιημένο μοντέλο παραγωγής όχι μόνο βοήθησε την εξαγωγική προσπάθεια, αλλά υπήρξε ακρογωνιαίος λίθος. Για να μπεις στον χώρο των μεγάλων λιανεμπόρων παγκοσμίως, εξηγεί η κ. Ευαγγελίου, «πρέπει να έχεις μια πολύ μεγάλη παραγωγή, ώστε να ανταποκριθείς στις διαφορετικές προδιαγραφές, τις διαφορετικές ποσότητες και τις διαφορετικές ανάγκες του κάθε πελάτη.
Η καθετοποίηση μας έχει βοηθήσει πολύ ειδικά στις αγορές του εξωτερικού, γιατί ο ανταγωνισμός είναι από μεγαθήρια και δεν γίνεται να ανταποκριθείς αν δεν είσαι καθετοποιημένος παραγωγικά». Η παραγωγική ικανότητα και η υψηλή ποιότητα των προϊόντων έχουν κατατάξει την εταιρεία ακόμη και στο top list των πολυεθνικών για την παραγωγή δικών τους προϊόντων. Η ανάπτυξη και ο εμπλουτισμός της προϊοντικής αλυσίδας έγιναν σταδιακά και συστηματικά. «Οι αγορές του εξωτερικού μάς εμπιστεύθηκαν και σταδιακά άρχισαν και μας ζητούσαν και άλλα προϊόντα», εξηγεί η κ. Ευαγγελίου. «Οι πρώτες κατηγορίες που μπήκαμε ήταν τα προϊόντα βάμβακος, όπου και σε αυτά δουλεύουμε βάσει καθετοποιημένης παραγωγής. Π.χ. στους δίσκους ντεμακιγιάζ, που αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι της δουλειάς μας, φτιάχνουμε ακόμη και την πρώτη ύλη με την τελευταία τεχνολογία στον χώρο.
Παίρνουμε το βαμβάκι και το επεξεργαζόμαστε με ειδικά μηχανήματα σε ένα εργοστάσιο που είναι μόνο για αυτό. Βλέποντας τις ανάγκες της αγοράς, αποφασίσαμε να επεκταθούμε και σε άλλα προϊόντα πιο υψηλής αξίας, πάντα στον κλάδο της προσωπικής υγιεινής, που είναι και αυτός για τον οποίο έχουμε γίνει γνωστοί στον κόσμο.
Ετσι αναπτύξαμε την κατηγορία των μαντιλιών (μωρομάντιλα, δροσομάντιλα, μαντίλια ντεμακιγιάζ) και αυτό έφερε μετά τα γαλακτώματα, τα βρεφικά καλλυντικά (ενυδατική κρέμα, σαμπουάν και αφρόλουτρα για μωρά από την πρώτη μέρα της γέννησής τους ή για μεγαλύτερα παιδιά), τα υποσέντονα μιας χρήσης και νέες κατηγορίες που θα έρθουν στο επόμενο διάστημα. Μπαίνουμε συνεχώς σε νέες κατηγορίες και επιχειρούμε να καινοτομούμε. Ενα από τα καινοτόμα μας προϊόντα είναι η υγρή πούδρα και μια σειρά από προϊόντα μας έχουν ηγετική θέση στις αγορές».
Διασπορά του κινδύνου σε πολλές αγορές, πολλά προϊόντα και πολλούς πελάτες
«Η συνέχιση της επιτυχημένης πορείας για την αδερφή μου και εμένα αποτελεί πραγματικά μονόδρομο», υπογραμμίζει η κ. Ευαγγελίου και «αυτό που μάθαμε όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι ποτέ δεν πρέπει να επενδύσεις μονόπλευρα, μόνο σε μια προϊοντική κατηγορία, μόνο σε έναν πελάτη, μόνο σε μια χώρα», σημειώνει. «Εχουμε μοιράσει τον κίνδυνο και η κάθε αγορά για εμάς είναι κάτι διαφορετικό, από την οποία καθημερινά μαθαίνουμε και εξελισσόμαστε. Ετσι εκτός από την Ευρώπη «είμαστε πολύ δυνατοί σε πολλές διαφοροποιημένες αγορές όπως αυτή του Ιράν, της Κίνας, της Λατινικής Αμερικής, της Αυστραλίας, της Ρωσίας κ.α.»
Παρά τη ισχυρή εξαγωγική στόχευση της εταιρείας, η Ελλάδα αποτελεί στρατηγική επιλογή όχι μόνο ως βάση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων. «Πιστεύουμε στην Ελλάδα και στο μέλλον της και για αυτό εν μέσω κρίσης αποφασίσαμε να στραφούμε στην εγχώρια αγορά, επενδύοντας σε νέα προϊόντα». Στην Ελλάδα επικεντρωθήκαμε στα επώνυμα προϊόντα. Δεν υπάρχει άλλωστε άλλος που κάνει κάτι παρόμοιο, δηλαδή να παράγει προϊόντα βάμβακος».
«Επενδύσαμε σε νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις και καινοτόμα προϊόντα, στοχεύοντας στην ικανοποίηση των αναγκών του Ελληνα καταναλωτή. Εξίσου σημαντική είναι η επένδυσή μας στο ανθρώπινο δυναμικό. Για την επόμενη διετία ο στρατηγικός μας σχεδιασμός είναι η περαιτέρω διεκδίκηση ηγετικών μεριδίων και οι πρωτοβουλίες που έχουμε αναλάβει δικαιώνουν αυτή την επιλογή.
Αξίζει να σημειώσω ότι το πρώτο επτάμηνο του 2018 οι πωλήσεις στην ελληνική αγορά, της μάρκας Septona, αυξήθηκαν κατά 34% και έχουμε κατακτήσει ηγετικά μερίδια σε βασικές κατηγορίες των προϊόντων μας. Η ανάπτυξη αφορά όλους τους τομείς, κάτι που για εμάς είναι πολύ σημαντικό γιατί έχει να κάνει με την εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών, αλλά και την επένδυση που κάναμε πέρυσι, ενδυναμώνοντας το ανθρώπινο δυναμικό με την ενσωμάτωση έμπειρων στελεχών πολύ υψηλού επιπέδου τόσο στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης, όσο και στον τομέα των πωλήσεων».
Οπως εξηγεί η διευθύνουσα σύμβουλος της Septona, «ένας από τους κεντρικούς άξονες της φιλοσοφίας βάσει της οποίας δραστηριοποιούμαστε ήταν η παραγωγή διαφοροποιημένων προϊόντων χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητά μας. Αυτό που πάντα προσπαθούμε είναι να προσφέρουμε προϊόντα με υψηλή προστιθέμενη αξία για τους τελικούς πελάτες μας. Εχουμε επενδύσει πολλά χρήματα στην έρευνα και ανάπτυξη, έτσι ώστε να μπούμε σε νέες κατηγορίες με οφέλη για τους καταναλωτές.
Στην οικογένεια της Septona έχουμε διδαχθεί από τους δημιουργούς της να στοχεύουμε πάντα στην κορυφή. Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν. Με σκληρή δουλειά, επιμονή και σεβασμό στις ανάγκες του τελικού καταναλωτή, κάθε μέρα επιτυγχάνουμε μικρές ή μεγάλες νίκες προς αυτόν τον σκοπό», καταλήγει.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)